Chockad över ponnyn...

Önskar vi hade en filmkamera idag...

Efter skolan drog jag och becky till stallet eftersom vi skulle hoppa på Bork!! =)
Började med lite uppvärmning, trava tills Sally började frusta. Sedan småhoppa ett kryss, gick riktigt bra!
Sen lade vi upp studs med tre "räcken" och sen två galoppsprång till en oxer. Först lade jag oxern på 50 cm. Första gången kom sally lite knasigt in på studsen, så försökte greja det lugnt, men hon stannade, nästa gång sket jag i "tyglarna" men hon stannade igen men gången efter det var jag riktigt bestämd, hon stannade och klev över första räcket, klev över andra, travade mot tredje och fattade galopp efter det och hoppade oxern, wiie, då släppte hon! Efter det kunde jag styra på linjen många gånger och hon satte den perfekt!! =D Sista gången var oxern på 70 cm, ååh vad glad jag var, duktiga sally!!
Becky fick höja och länga "lite" till Daydream, sedan hoppade hon och jag tyckte det såg riktigt bra ut, men man kan ju se hur stark hästen är =) Vi blev nöjda rätt fort och plockade undan och skrittade hemåt =)

När jag släppt sally i hagen tog jag med mig spice, borstade och tog henne på promenad, mys. Nu står hon i stallet. =)

Ska plugga lite, sedan soovaa =)

Tack förresten för kommentarerna, det känns inte lika tungt som det kändes igår, är övertygad om att det här är bättre. =)

Grymmeponnyn Sally =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0