Det är torsdag idag, eller?

Haha har redan ingen aning vilken dag det är, jaja =)

Spenderar mina första sommarlovsveckor i sadeln. Travar på med Spice och det går verkligen riktigt bra! I förrgår red jag i ridhuset(ridskolan hade tagit paddocken) och travade på raka spår med fokus låg form men sätta "tyngden" på bakbenen för att avlasta frambenen, gick galet bra, red lätt hela tiden och saktade av till skritt ibland, och sådant. Hon blev riktigt avspänd och det kändes som om jag red bra och var mjuk och stilla, me gusta!!

Igår blev det skritt till ballasjön för att plaska runt lite i grunt vatten. Spice förvandlas till en jättebäbis när hon kommer till vatten och med frambenet kan hon plaska vatten så både hon och jag blir helt täckta med vatten... Men skrittade runt i ca en halvtimme och red hem. Senaste dagarna har Spice också verkat vara lite trafikrädd, tränade på detta igår och om bara hon fortsätter att gå och inte stannar så litar hon på mig att bilarna inte ska äta upp henne, som dom ju inte gör hehe =)

Idag blir det nog mest en uteritt med lite skritt och trav. På fredag har jag travat i en vecka och då återstår bara en veckas trav innan jag får börja galoppera, me gusta!


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0