Smockad dag..?

Idag tog vi först ut hästarna runt 8 (egentligen var planen att gymma då med becky och mamma men det sket sig, och jag var övertygad om att jag sagt det till becky, men klantarlet jag hade visst glömt det..) och då mockade vi och repade hösilage, under tiden provred en tjej från Billdal Spice systerdotter Nice Design, det gick visst bra så hon ska nog flytta till Billdal nästa helg =)

Sen var det åka hem och snabbt byta om vid kl tolv för att åka och fira farmor på födelsedagen och se över Näs lite. Det var bra där, =) Sen skulle jag ha dressyrträning för Victoria vid 4 men fick ändra det till halv 5 eftersom vi var där lite längre eftersom deras värmepanna visst knasade, det är fixat nu iallafall.

På Victoria träningen gick vi in i lilla ridhuset och började värma upp, skrittade och travade, fick jobba med min hoppryttarsits och slappna av i kroppen och hålla stilla händerna. Kom in i dressyr´läge´ snabbt, två tjejer kom med sina hästar i ridhuset och jag travade runt med stigbyglarna uppe, tränade på traven, jag tyckte jag flöt fram <3
Men sen bytte vi till stora ridhuset där jag var själv och då började vi träna på galoppen, herregud vilka fina halter och galoppfattningar vi gjorde!! =D Och avsaktningarna från galopp börjar ta sig nu också =D
Efter det kom Tedde och charleston in och då började jag träna skänkelvikningar, Victoria satte upp sockerbitar vid C som jag skulle rida genom och sen ta sikte mot en blå sockerbit på långsidan och rida skänkelvikning mot den, i slutet gick det faktiskt bra, med hjälp från Victoria!

Efter det nöjde vi oss, gick faktiskt bra på träningen med tanke på att det var länge sen vi tränade!
Tog in hästar när jag kom till stallet och hemma sen har jag räknat klart den sista sidan i kapitlet, gött! Imorgon måndag blir det att kolla igenom kapitlet för att förbereda inför provet på tisdag, kommer gå bra!

Oj va mycket text det blir, hejdå! =)
 <3 Spice Girl
 Nässlehults Nice Design =)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Ebba!Är det du som ska vara med i Gotacup?Jag ska oxå vara med.Jag ska hoppa med min c-ponny Bonanza som kommer om några dagar!:)

Fin blogg!

2012-02-24 @ 21:17:15
URL: http://elinnlambert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0