Önskeinlägg andra delen

Min och Spices utveckling

Vi köpte ju Spice när jag var tolv år, hade inte så mycket erfarenhet av stora hästar, visste inte mycket. Spice var nio år, fyllde tio precis när vi köpte henne. Hon var sur, vaktade sig själv i boxen och hagen, fet som en spärrballong och när man red var det antingen att man inte fick fram henne eller så rusade hon på så att man inte fick stopp på henne. Red med mamma eller pappa framför, kunde inte rida annars. Var så rädd att galoppera så det gjorde vi inte på tre(!) månader, tillslut en dag, när jag egentligen var klar i ridhuset och på väg ut, bestämde lilla jag att nu SKA jag galoppera, och herregud, det gjorde vi! Varv på varv i ljusets hastighet, låg ner i svängarna, nästan så att spice mage skrapades i marken x) Det var ungefär som att gå över en tröskel, efter det har jag aldrig tvekat med att galoppera x)
 Såhär såg det ut i början, bilden tagen av Victoria.
Vid den tiden då fotot togs hade jag stora problem med mitt humör, något jag hela tiden måste kämpa emot, numera har jag sätt att tygla mig själv totalt och vända negativa känslor till positiva. Mest genom att le =)
Sen kommer något av en mellantidsperiod, inget gick jättedåligt, inget gick jättebra, massor med högstadiet, tävlade lite, utesluten hela tiden pga vägringar osvosv.
Men för ett år sedan kändes allt bättre, åkte på årets första tävling i Borås och där dubbelnollade jag LD första gången på över ett år! Glädje! <3 Hade ett jättebra år, var med i Gotacupen, men kunde inte vara med på 2 av 3 tävlingar eftersom den j***a konfan satte käppar i hjulet... Men den sista åkte jag själv på, i Floby, och kom tredjeplacerad!!! Lyckans dag!!!! Gick uppåt i dressyren. Skulle vara KM hoppning på Bork, men kunde såklart inte vara med pga konfan, aaarrrrggghhhhhhhh =@
Efter lägret var jag med på CR och det gick bara bra!! =) Sen skadade Spice sig, fick en inflammation i senskidan, och jag var anmäld till dressyr Gotacupen men då började jag rida Sally, Spice helsyster, för att kunna starta en LB med henne. Jag åkte till Svenljunga och red, det gick bra men fick inte några vidare poäng, men ritterna var fina hehe =)
 Såhär såg det ut =)

Nu har vintern tillbringats med att sätta igång Spice, och så glad är jag, älskar mitt humör, min ponny, allt =D
Ser fram emot året! Ska vara med i Gotacupen hopp nu i vår! Har fått massa hjälp, tack alla!

Tredje delen kommer snart!!!

Kommentarer
Postat av: felicia

Hej Ebba! Jag blev super glad när jag hittade din blogg! Vet du varför? För att jag hade Spice ett tag innan du köpte henne! Har nästan läst igenom hela din blogg nu och är super glad över att se hur fin hon har blivit!!! :) / Felicia.

2012-02-23 @ 13:27:14
URL: http://feliciamariaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0