Regn och ben....

Fy vad det regnar! Blä!

Har inte orkat blogga hehe så mer bilder från Rom kommer upp någon gång =)

I onsdags hopptränade jag och det gick så galet bra! Det var 4 hinder uppe och det var linjer och bommar som var kluriga och vi skulle träna på att galoppera väldigt samlat mot hindren och därför kunna hoppa bättre. Det gick verkligen så sjukt bra!! Det var bara jag och en till som red så nästan privatlektion =) Jag visste inte att jag och spice kunde rida så samlat och spice var inte stressad på något sätt, underbart <3 Det var en knepigt böjd linje med två oxrar som vi fick fila lite på, men den satt rätt bra från första början, en av oxrarna breddades mycket och en höjdes, bara för att visa att i den takten går det super att hoppa, något räcke var på 80-90 tror jag i slutet, väldigt lärorik!
Men sen när jag travade av tyckte Pierre(som är utbildad hästterapeut) att spice haltade, på samma ben som hon hade problem med i somras/höstas. Det var bra att han såg det för när jag frågade Victoria, som varit med hela tiden med Spice, om det när hon kom till stallet så haltade hästakraken. Hon reagerar när man trycker på gaffelbandet. Hon var uppe idag igen och det var ingen förändring(spice har vilat hela helgen) så nu ska pappa ringa och fråga om tid på åby och sen får vi kolla hur behandligen blir. Pierre har ju en maskin som visst ska vara riktigt bra. Det löser sig.
Nu ska jag fortsätta att plugga, kanske åka upp till stallet igen eller något =) Älska påsklov <3

Min älskade Spice <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0