Lördag =)

Nu är klockan snart 10, snart dags att sova för om 12 timmar och 26 minuter ska jag rida för monika igen! =D

När jag vaknade tittade jag på klockan, 20 i 8 och jag tänkte, helvete jag får inte komma försent till skolan, men efter ett tag kom jag på att det var lördag, underbar känsla haha!! Sen kom pappa och påminde mig om monikaträningen, segade mig upp och var ganska snabbt påväg till stallet, sen fixa spice som stått inne och svällt av lite och in med henne i transporten och sen åka till Torstad för att träna(Torstad är inte långt bort!) Det gick awesome!!! =D I början var hon ganska ofokuserad på mig och ville gå runt och titta på annat men sen gick det jättebra, fick massa beröm av monika, och kan säga att hon inte är särskilt frikostig med beröm! =) Vi tränade på öppnor i trav, gick jättebra, det som hon haft svårt med! Sen blev det lite galopparbete och jäklar vad fin hon var! =D Så monika tyckte att jag skulle försöka gå på öppna i galopp på ena långsidan, det gjorde jag tre gånger i höger varv, vänstern fixar vi med imorgon, men tro det eller ej, vi fixade öppna i galopp, det är ju en medelsvår rörelse!!! Shit vad jag var nöjd, och vad jag är nöjd! =D Hon såg ingen hälta eller andra konstigheter heller men hon såg att gallan var ganska stor så hon rekommenderade Back On Track bandageunderlägg, det kostar 315 spänn på hööks, trodde det skulle kosta mer faktiskt! Sen tyckte hon heller inte att hon var katastrofalt fet, fast om hon tappade ett kilo eller två skulle ju inte skada sa hon xD

Så imorgon ska jag åka tillbaks dit, kuligt!

Pappa filmade också men har inte laddat över filmen på datorn, den kommer nog upp någonstans hoppas jag inom kort =)

Resten av dagen har jag mest städat och ätit och har tagit in hästarna, haha naaw de ville verkligen in!

Nej nu måste jag sova, godnatt! =)

Typ så såg det ut, förutom att jag inte hade någon dressyrsadel idag och inget "leende" på grund av tygeln heller, nöjd! =D 

Kommentarer
Postat av: Victoria

Vad roligt att det gått så bra!! Grymma ni är!!

Lycka till i morgon med, kram!!

2011-05-14 @ 23:22:02
URL: http://victoria-81.blogspot.com
Postat av: Tove

Ni är helt otroligt grymmaaaa Ebba, DU är. Kommer du ihåg när jag försökte hjälpa dig på Fargo en vinter, det var nog inte mer än tre år sedan. Före clearrounden du vet?

Du måste ha utvecklats så jäkla mycket sedan dess. Grymt vad du är duktig (som om jag inte visste redan ;P)!!!



Det är inget tvekan om om att det är du som hjälper mig istället, nästa gång vi rider tillsammans :) !



Hälsa familjen! :D

2011-05-15 @ 13:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0