Hoppning i paddocken

Fick ett sms i skolan idag av åse, hon sa att träningen var inställd ikväll så jag o becky bestämde oss för att hoppa i paddocken med linn, sen kom fanny med och sen felicia. Bestämde att vi skulle mötas i paddocken kl fem.

Btw så var skolan okej, många skratt, som vanligt! =D <3

Så blev de att att få skjuts upp till stallet av beckys mamma, tack! Sen mocka lite, felicia kom, tog in och fixade halvleriga hästar och sen gå upp till paddocken. Vi började bygga fram medan vi väntade på de andra. Sen kom dom och vi började värma upp på allvar och spice visade mycket tydligt att hon var brunstig -.- och pompay fattade ju detta väldigt snabbt! Så en pompay som hingstade sig rejält och en spice som skulle stanna och kissa varannan meter blev att det var säkrast att stå ganska långt borta från varann xD Men när det väl kom till att hoppa så gjorde alla det med bravur! Hoppade en 80 bana, känner mig nöjd med det, 1 meter kändes liite för högt just idag ;) =) Sen blev det linns tur, hon hade travat och skrittat runt lite med fargo och när de var dags att plocka undan hinder så sänkte jag de två hindrena på långsidan till faggehöjd och så hoppade hon! Fick springa med lite i början men i slutet travade hon över helt själv! =D Tog en gång och försökte "putta på" bakifrån och fick en spark som tack, haha han träffade mig inte men fick en tillsägning, lilla faggen!

Kanske CR på bork på söndag, jag är med, det blir olika höjder beroende på om vi är inne eller ute, om vi är ute så blir det 70 & 80 och om vi är inne blir det 60 & 70! =)

Men känner mig nöjd med dagen och sova nu inför låång dag imorgon...

Blir nog en uteritt sen på eftermiddagen!

see ya//Ebba =)
(det kommer inga bilder för jag fattar och vågar inte försöka ens! xD Men det kommer!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0