Dressyrpass i paddocken =)

Hej!

Först idag var det skolan, chill fredag förutom att man lyckades låsa in nycklarna i skåpet, första gången tror jag men ändå!! =/

Sen blev det upp till stallet, hade först tänkt att jag skulle rida i ridhuset medan ridskolan hade teori två lektioner i rad... Felicia kom till stallet och hämtade sally, hon skulle också till bork och vi var överens om att det går lika bra att rida i paddocken som i ridhuset, bättre, eftersom i ridhuset är det risk att det dammar som bara den!

Så in i paddocken, helt ok underlag, Spice gick som en klocka, kände mig som en riktig dressyrtant, det kanske jag är också.. =D Hon var jättebärig, var bara lite trassel i galoppen, hon liksom ålade sig fram så fick vara på vakt så att hon inte flöt ut på någon sida...

Låg ett "sockerbitshinder" och en bom med ena sidan upphöjd på en sockerbit i paddocken lagda typ som att vara ett kryss, gick på det också ibland för att busa lite, Spice gillade nog det! =D

Fick helt blackout, kunde inte komma ihåg banorna på LC:1 eller LB:1 så fick helt enkelt göra de momenten jag kommer ihåg och det gick underbart bra!! Försökte också med skänkelvikningar och sedan jag fattat vad jag ska göra med ytterskänkeln gick det mycket lättare! Men där finns fortfarande saker att lära sig på! Älskar dig Spice! <3

Alla hästar var också väldigt leriga, då menar jag alla, till och med vita daydream hade förvandlat sig till skäck, uscha.... Men det är ett riktigt vårtecken!

(Fattar inte hur man infogar bild, tar jag i imorgon... XD)

//Ebba/Nässla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0