Bra dag! =D

Det första på dagen var att åka iväg och titta/hjälpa till på maskeradhoppningen, många duktiga ridskoleryttare =) Becky var med, och vi hade skoj som vanligt! =D

Efter att jag ätit åkte jag till Spice, hade tänkt rida i paddocken =) Såg att de andra hästarna var ute och blev ridna, spice stod i en box och såg allmänt ledsen ut, men hon piggnade till när jag kom in med lite godis! =D Så red till bork där jag hittade de andra, började faktiskt med att rida nice, tack så mycket! =) Vad ska man säga om nice, hon är ju ungpony, inte alls så stabil som de äldre, förståeligt, hon är rätt pigg och kan bli rätt stark. Men hon går bäst om man låter henne vara, rider med lugna, mjuka händer och ger henne ett stöd därifrån också. Då går hon riktigt nice x) =D En jättefin ponny är hon! Så får se vart sommaren tar oss ;)

Under tiden red jennie på spice, sen hoppade jag upp på henne.
Idag kändes hon fin, fick en sådandär känsla jag får hos monika, när jag märker hur hela hon jobbar men samtidigt har jag ingenting i handen! Hon gick fint och stadigt. Galoppen var sisådär, höger gick jättebra! Kunde nästan samla henne på volt! =D Vänstern var det värre med, kunde inte balansera sig, la sig ner i svängarna, vänstergaloppen behöver verkligen jobbas på! Men riktigt nöjd över henne idag! =D <3

Har nästan precis kommit hem från GBG där vi först kidnappade pappa från akuten och gick och köpte glass, sen fick vi lämna tillbaka honom och åka till slottsskogen, myyys för hela slanten! Tittade på hjortar, påfåglar, älgar och gotlandsruss! Och mycket mer! Sen åt vi på burger king och nu ska jag kanske snart sova, eller näää =D

Lååång fuuul man! Inte så längre! =DD <3

Kommentarer
Postat av: mamman

hej ebbson, vilken fin blogg du har - hur e de - gillar du hästar eller???

Det jag ville göra är att tacka för en kanondag! Jättemysig (som alltid när man är med dig)

2011-06-13 @ 02:04:56
Postat av: Anonym

2011-06-13 @ 02:05:44
Postat av: becky :)

jag tkr att pumpan va coolast.....

2011-06-13 @ 11:58:12
URL: http://shinyriders.blogg.se/
Postat av: Tove

Jag tycker om din blogg, den är... lugn och mysig, typ. Haha vet inte hur jag ska förklara, men de får väl gå, du fattar hoppas jag. =D Det är hästar för hela slanten märker jag, hah :D Det är braaaa för hästar är kul!



En nyfiken fråga bara.. fick höra av pappa att du funderar på ett hästgymnasie. Det är ju ett tag kvar, så finns mycket betänketid och allt kan hända tills dess, men... Vad skoj i så fall! :D Annars verkar du ju helt grym i de teoretiska ämnena med, så .. natur kanske vore nåt för dej också! ;D

2011-06-28 @ 18:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0